Šta se od optimizacije može očekivati

Klijenti često imaju nerealnu predstavu šta da očekuju kada im se optimizuje sajt, ili jednostavno ne znaju šta da očekuju kasnije.

Uopšte govoreći, sajtovi mogu da se rangiraju visoko samo za relativno mali skup pažljivo odabranih fraza. Glupo je reći da ste na prvom mestu, a da ne precizirate frazu za koju ste na prvom mestu. Takođe, možete zaboraviti da se rangirate visoko za jednorečnu frazu, to je previše komplikovano i teško za postići, a i nije vam potrebno jer ukoliko optimizujete vaš sajt za neku opštu reč ili frazu to će veći procenat poseta otpasti na posetioce koji su tražili nešto drugo, a ne konkretno ono što vi nudite i naravno pobeći sa vašeg sajta.

Rangiranje na prvoj strani glavnih pretraživača (prvih 10) može vam obezbediti deset puta veći promet na sajtu nego pozicije na drugoj strani!

Optimizacija vam može omogućiti bolju vidljivost u pretraživačima, pospešiti vaše rangiranje za glavne fraze i tako pospešiti posećenost sajta.

Međutim, povećanje posećenosti sajta ne mora neophodno da znači i to da ćete imati više mušterija ili prodati više proizvoda. Povećavanje poseta putem optimizacije i boljeg rangiranja u pretraživačima je tek pola bitke. Drugi deo je da vaš sajt mora biti dovoljno adekvatan da:

Zadrži posetioca na sajtu dovoljno dugo da se on prvo zainteresuje. Imate otprilike 5 sekundi da "upecate" posetioca prilikom njegove prve posete, inače će napustiti vaš sajt.

Morate imati laku za upotrebu i logicnu navigacju tako da se posetilac ne muči da nađe ono što traži.

Morate imati svež, relevantan sadržaj koji jasno daje do znanja šta vi nudite.

  • Morate da omogućite korisniku da lako i jednostavno obavi radnju koju vi najviše želite od mušterije za tu stranu ili sajt u celini. To može da bude popunjavanje formulara, naručivanje preko sajta, slanje mail-a ili da vas jednostavno pozove telefonom.

  • Morate da napravite razlog zbog kojeg će se posetioci vraćati na vaš sajt. Da li posedujete sezonska sniženja, nove proizvode, novosti, odgovore na razna pitanja, bilo kakav besplatan sadržaj, bilo šta što bi pospešilo mogućnost da vaš sajt neko ponovo poseti.

Neki sajtovi moraju skoro u potpunosti da se prerade zato što su previše, da se slobodno izrazim, "neprijateljski raspoloženi prema pretraživačima". Klasični primer za to su sajtovi koji su u potpunosti ili većim delom uradeni u Flash-u, koje pretraživači ne razumeju; sajtovi koji koriste ramove (frames) takođe predstavljaju problem kao i sajtovi sa velikim brojem dinamički generisanih strana.

Na kraju, niko ne može etički da garantuje No.1 mesto za prave, relevantne fraze za neki određeni period. Optimizer može perfektno optimizovati vaš sajt, napraviti veliki broj dobrih, relevantnih linkova ka vašem sajtu, pratiti rezultate, prilagoditi sadržaj, i ostvariti odlične pozicije ili samo malo poboljšati trenutne pozicije za fraze koje želite. Jednostavno se nikad ne zna šta će se tačno desiti jer je previše drugih razloga i okolnosti na koje optimizer ne može da utiče.

Svi pretraživači iz dana u dan evoluiraju i menjaju svoj algoritam i kriterijum rangiranja. Jedna od najbitnijih stvari za rangiranje u Google-u je dobijanje linkova ka svom sajtu od drugih dobrih i relevantnih sajtova. Time što oni linkuju ka vama oni vam daju neku vrsu ocene čija vrednost zavisi od vrednosti sajta koji vam daje link, njegova od sajtova koji ka njemu linkuju i tako u nedogled. Ovime je delimično objašnjeno da se vaše pozicije iz dana u dan menjaju‚ i iz razloga što se sajtovi koji prema vama linkuju menjaju u nekom pogledu i to je još jedan od faktora koji optimizer ne može da kontroliše.

Najbitnije je da se optimizer ne služi nekim zabranjenim tehnikama koje bi vam neko vreme obezbedile dobre pozicije ali bi to ubrzo bilo primećeno i adekvatno kažnjeno od pretraživača, kad kažem adekvatno mislim na potpuno nestajanje u pretraživaču.

Period koji je potreban da sajt postigne dobre pozicije je veoma relativan imože biti od par nedelja do nekoliko meseci i sve to zavisi od mnogo faktora, a najviše od toga kojiko su fraze za koje optimizujete sajt popularne i kolika je konkurencija.

One kompanije koje vam nude nekakve garancije za rangiranje obično imaju celu jednu stranu sitno kucanog teksta sa uslovima koji se moraju ispuniti da bi ste ostvarili te pozicije inače ništa od garancije. Takođe od vas traže da potpišete ugovor na veliki vremenski period i to papreno da platite. Obicno se neće ni precizirati za koje fraze vam se garantuje pozicija ili će se precizirati fraze koje će vam doneti mali broj poseta. Ali čak i tada vam niko ne može garantovati koliko dugo ćete zadržati takve pozicije.

Ono što je po meni najbolji način da pospešite vaše pozicije je stalno stvaranje novog sadržaja i dodavanje novih relevantnih strana. Ukoliko postignete to da bar jednom nedeljno napravite par strana sa svežim i korisnim sadržajem koji je u vezi sa vašim sajtom, ljudi će sami linkovati ka vama, a i pretraživači će voleti vaš sajt jer je njihova svrha upravo to da nađu svež sadržaj i da ga uvrste u svoj index.

Pogledajte naš portfolio optimizacije »

 

Vrh

Podaci o autoru:


Darko Krsmanovic (Đura) - radi za web dizajn firmu Greenfish, gde je zadužen za sve vidove web marketinga i optimizacije sajtova za visoko pozicioniranje na glavnim pretraživačima (Google, Yahoo, MSN...), ekspert za usability testing i osmišljavanje sajtova koji su iznad svega laki za korišćenje. Copyright © 2007 Web Dizajn Greenfish

Ovaj članak se može objaviti na drugom sajtu ukoliko se zadrže podaci o autoru zajedno sa svim linkovima.

Kako poceti. Prvi koraci ka novom web sajtu

Da bismo stekli generalnu sliku o Vašem projektu i tako bili u mogućnosti da pripremimo okvirnu ponudu, korisno bi bilo da popunite ovaj online formular i u kratkim crtama opišete šta Vam je potrebno. Pritom, pitanja na koja ovde treba da odgovorite, pomoći će i Vama da preciznije formirate zahteve i lakše nam ih prenesete.

Formular za inicijalnu procenu izrade sajta